Home » » Cerita Tahun Depan

Cerita Tahun Depan

EmpayarUtama - Friday, November 1, 2013 : 5 comments

Dari pertengahan tahun 2010 lagi dah ramai yang bincang pasal Operasi Sistem Windows XP akan ditamatkan pada April 2014. Lebih tepat lagi - 8 April 2014. Manakala statistik setakat April 2012 - lebih 3.6 juta komputer masih guna perisian Windows XP termasuklah aku.

Tak tau la jumlah tu makin berkurang,
bertambah atau tak bergerak sekarang ni kalau ramai bertukar kepada sistem operasi lain. Tu belum kira pengguna baru yang masih suka Windows XP.

Tapikan, yang tak beshnya Microsoft akan hentikan segala kemaskini (updates), online support, dan tak de lagi otomatik fixes untuk Windows XP selepas 8 April 2014. Maknanya kalau ada apa-apa masalah kepada pengguna perisian Windows XP selepas tarikh itu, ia jadi statik cenggitu jelah. Nampak cam lama lagi, tapi pejam celik pejam celik nanti lupa pulak benda alah ni. PC aku pulak 1GB je. Boleh ke kalau aku nak upgrade Windows 7?

Berhari-hari aku dok buang masa cuba upgrade sendiri men pindahkan program ke pendrive sebab ASPIRE ONE aku tuh tak pakai CD ROM atau DVD player. Hasilnya - tiap kali bukak PC, manjang keluar gambar nih je :


Ishhh pening lar...

Oh sebelum sambung mengejas PC bermasalah aku tuh; selamat menyambut Deepavali, selamat menyambut tahun baru Awal Muharam; errr selamat bercutilah :)




5 Comments

5 comments:

  1. Semoga berjaya encik. Maaf lama tak jenguk ke sini :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih. Nampak macam dah ok semuanya cuma saya yang agak sibuk dengan kerja walaupun cuti sekolah :)

      Delete
  2. Replies
    1. Hamboih sampai dua kali komen ya. Masa tu kotak komen saya bermasalah lah sekarang dah ok :)

      Delete

Tulisle apa pun, aku baca ^_~